Sunday 3 April 2011

Kepentingan wang buat lelaki

  1. Tanpa wang mana mungkin seorang lelaki bergelar suami menggerakkan agenda rumah tangganya kerana wang perlu untuk kesinambungan hidup.
  2. Wang merupakan satu keperluan untuk meneruskan hidup.  Keperluannya hampir sama dengan udara kerana tanpa wang kita tidak mampu mendapatkan sumber makanan untuk hidup.
  3. Tanpa wang, tiada jaminan kebahagiaan yang betul-betul baik dari seorang lelaki buat seorang wanita.  Ini kerana tanpa "harta" tersebut, bagaimana dia akan memberikan nafkah dalam bentuk wang kepada isterinya apabila mereka berkahwin kelak.
  4. perkahwinan tanpa wang sebenarnya tidak membawa sebarang erti.  Tidak dinafikan, kasih sayang amat penting dalam membina rumahtangga yang bahagia.  Walaupun begitu kepentingan kewangan untuk keluarga juga tidak boleh diketepikan.

7 comments:

cacing said...

cacing sangat setuju ngan ape yang cempaka kongsikan kat sini. memang benar wang bukan segalanya, tapi kita memerlukan wang untuk meneruskan hidup kita...

Trx said...

tak perlu terlalu banyak..bersederhana is better..zaman sahabat.. xde yg kaya..smua ambik sekadar yg perlu.

sud@is said...

Ya wang adalah segala2nya tapi...
segala2 bukan wang

Misz-ella said...

sgt stuju. tanpa wang, camna dia nak bagi nafkah kat isteri dia?? tu tanggungjwb no. 1 tu ..

Cik TeN10 said...

betul3 !! ^.^

aliza zeke said...

mmg tak dinafikan wang mmg penting dalam hidup..

Kidney Expert said...

Salam admin,

Sememangnya wang terbukti penting dalam memastikan kesinambungan rumah tangga dapat diteruskan.

Sebagai bukti lihat saja ketika berlakunya kegawatan ekonomi sekitar tahun 1998 dahulu,kes penceraian dikatakan meningkat.