Khamis, 5 April 2012

Senaman untuk mengempiskan perut



Salah seorang kawan lelaki kepada suami saya seorang yang berbadan tegap persis seorang yang serinng melakukan senaman di gim.  Dia mempunyai perut yang kempis walaupun umur telah mencecah usia 60-an.   Dia telah berkongsi cara senaman yang dia lakukan untuk mengempiskan perut.

Cara senaman ini boleh dilakukan dirumah sekali pada waktu pagi dan sekali pada waktu petang.  Alat yang perlu adalah hanya sebatang kayu mop lantai.  Apa yang perlu anda lakukan adalah...letakkan kayu tersebut diatas bahu dan depangkan tangan dengan meletakkan tangan diatas kayu mop tersebut.  Pusingkan badan sebanyak 90 darjah ke kanan sebanyak 50 kali.  Setelah selesai pusingkan pula badan ke kanan sebanyak 50 kali.  Semasa melakukan pergerakan ini, kedudukan kaki hendaklah berada di kedudukan yang tetap.  Apa yang bergerak adalah di bahagian pinggang ke atas.

Di harap dengan melakukan senaman ini pembaca semua akan memperolehi perut yang kempis dan cantik.


9 ulasan:

kakchik@ella berkata...

nnt kita cuba. mekaseh kongsi ye.

Cempakamelati berkata...

Sama-sama kakchik@ella.

Hidayati berkata...

bagus ni. Tapi 50 kali? Ntah kenapa macam luntur pulak semangat ni. Hahahaha

ps: kunjungi blogshop akak di
http://cutetoe.blogspot.com/

Permata © berkata...

boleh try nih..hehe

penerjemah berkata...

Boleh juga dicuba nii....



Obat Pelangsing
Menurunkan Berat Badan

Cempakamelati berkata...

Hidayati...50 kali ke kiri dan kekanan tu tak mengambiol masa yang lama...sambil tengok TV pun boleh buat.

Cempakamelati berkata...

Permata dan penerjemah...memang boleh cuba cara ni...saya alhamdulillah...sekali pagi dan sekali petang...dalam sebulan saya buat senaman ni..berat badan saya berkurang 6 kg. Alhamdulillah..perut pun dah mula mengempis...baju-baju kurung yang dulunya sempit bahagian pinggang..dah boleh pakai semula.

obat kuat berkata...

hihihi..lucu sekali gambar perutnya :D




lemari arsip
peninggi badan

Tanpa Nama berkata...

Nk try la..kot22 bkesan..